Wie is de Radioboeker?

De Radioboeker is een netwerk van media inkopers en creatieven dat tegen een scherpe prijs zendtijd inkoopt en effectieve radiocommercials produceert. Drijvende kracht achter de Radioboeker is Albert-Jan Sluis.

Albert-Jan Sluis, radiomaker, voice-over en stemacteur én drijvende kracht achter de Radioboeker.
Albert-Jan Sluis

Radioliefhebber

Albert-Jan is vanaf jonge leeftijd een échte radioliefhebber. In de jaren ’80 zit hij aan de radio gekluisterd voor legendarische radioprogramma’s als ‘Het Weeshuis van de Hits’ en ‘Rinkeldekinkel’ met Jeroen van Inkel. Op twaalfjarige leeftijd presenteert Albert-Jan zijn eerste radioprogramma op zijn eigen piratenzender, waarna hij de fijne kneepjes van het radiovak leert bij verschillende lokale omroepen. Tijdens zijn studie journalistiek in Utrecht krijgt hij zijn eerste betaalde radiojob als deejay van een nachtprogramma op Radio 3FM. Daarna volgen onder meer Noordzee FM, Radio 10, Yorin FM, Caz!, 100%NL en Radio Veronica. Ook werkt Albert-Jan tussen 2002 en 2006 als muzieksamensteller bij TMF en MTV Nederland, zodat hij ook ervaring opdoet in de televisiewereld.

Voice-over en stemacteur

In 2007 schrijft Albert-Jan zich in bij de Kamer van Koophandel om aan de slag te gaan als zelfstandig voice-over en stemacteur. Tot op de dag van vandaag spreekt hij in opdracht van producenten, stemmenbureau’s, radio- en tv-zenders en opnamestudio’s duizenden radio- en tv-commercials, promo’s, billboards, televisieprogramma’s, animatiefilms en andere producties in. Dit doet hij voor bekende merken als Disney, KPN, Rabobank, Transformers, VVV Nederland en Ring. Ook is hij 8 jaar lang de vaste promostem van Eurosport en is zijn stem te horen in de bussen van Qbuzz.

Productie van radiocommercials

Albert-Jan werkt als voice-over vanuit zijn eigen professionele opnamestudio. Klanten benaderden hem regelmatig met de vraag of hij ook kant-en-klare audioproducties kon leveren. Daarom is hij zich naast het stemmenwerk gaan toeleggen op de productie van radiocommercials. Zo produceerde hij de afgelopen jaren radiospots voor onder meer Veronica Magazine, Europcar, Jaarbeurs Utrecht en Autoweek.

Webshop voor radiospots: de Radioboeker

In 2016 initieerde Albert-Jan een webshop voor radioreclame. Dit werd Radiobookers.nl, dat hij opzette in samenwerking met mediabureau Abovo en dat onderdeel werd van Mediabookers.nl. Kleine en middelgrote adverteerders konden op Radiobookers eenvoudig kant-en-klare doelgroeppakketten met zendtijd inclusief radiocommercial konden kopen. Begin 2020 besloot Abovo haar focus te verleggen, waarna de activiteiten van Mediabookers en Radiobookers werden stopgezet. Daarna besloot Albert-Jan verder te gaan als de Radioboeker.